درباره ما
این وبگاه ، دیگر به روز نمیشود ! انشاءالله در سنگری دیگر فعالیت خواهیم کرد .
خانه
دوستان
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
بازدید کنندگان : 481213
تعداد نوشته ها : 171
دیدگاه ها : 1897
PageRank
Rss
لوگوی حمایتی
Zion
تکاوران جنگ سایبر
استفاده از مطالب این پایگاه تنها در صورت ذکر یک صلوات ، به نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) بلامانع می‌ باشد

"بیسیل ساندس" (Basil Sands) یک نویسنده آمریکایی است که کتاب داستانی را با عنوان "آخرین پرواز کارلز" (karls last flight) منتشر کرده است.
این کتاب داستان 21 فصل دارد که در فصل‌های 6 ، 8 ، 13، 17، 19 و 21 به موضوع ایران پرداخته است.
نکته جالب و حساس این کتاب داستان نقش بستن آرم "وزارت اطلاعات" جمهوری اسلامی ایران بر روی یک تصویر قارچ انفجار اتمی است که بر روی جلد این کتاب خودنمایی می‍‌‌‌‌‌‌کند.
ماجرا از این قرار است که یک شاتل فضایی آمریکا در فضا دچار سانحه می‌شود و به زمین سقوط می‌کند، در واقع زمینی که این شاتل در آن سقوط می‌کند جایی نیست جز خاک استان خراسان در جمهوری اسلامی ایران.
نویسنده کتاب در این داستان بیان می کند که مقامات جمهوری اسلامی پس از سقوط این شاتل فکر می‌کنند که به ایران حمله اتمی شده و خدا این حمله اتمی را از سر ایران رفع کرده و این حمله ناموفق بوده است.
در ادامه داستان بیسیل ساندس نوشته است که مقامات ایران چون این اقدام را اقدامی خصمانه علیه خود می‌دانند، به پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای همسایه حمله می‌کنند که نام کشور عربستان سعودی نیز در این داستان نگاشته شده است.
نویسنده در بخش دیگری از داستان خود نیز این مسئله را مطرح می‌کند که سقوط شاتل و تصمیم ایران که منجر به حمله اتمی شده، جهان را وارد جنگ جهانی سوم می‌کند.
با خواندن این داستان به چند نکته کلیدی در اهداف سیاست خارجی آمریکا و راهبرد جنگ نرم این کشور پی می بریم:
-آمریکا در راستای پروژه ایران هراسی بعد از تولید فیلم و سریال ‌های ضد ایرانی و همچنین خبرسازی که در رسانه‌ها انجام می‌دهد،ً کتاب داستان‌هایی نیز با این موضوع منتشر کرده است که می‌توان انتشار این کتاب داستان نیز در همین راستا تلقی کرد.
-نکته دیگر اینکه در این داستان اینگونه وانمود شده که ایران بر اساس پیش‌فرض‌ها به کشورهای دیگر در منطقه حمله می‌کند درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران در کارنامه 3 دهه اخیر خود چنین رفتاری را نداشته و نویسنده آمریکایی در این داستان ایران را کشوری خصمانه معرفی کرده است.
-از دیگر نکات مهم آماده کردن زمینه برای فروش تسلیحات آمریکایی به شیخ نشین‌های خلیج فارس است که نویسنده در واقع قصد داشته با این داستان سرایی مقدمات این اقدام را در راستای تأکید بر پروژه ایران هراسی فراهم کند.

 

منبع : خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق


دسته ها : اطلاع رساني
شنبه 1389/6/6 21:45
X