درباره ما
این وبگاه ، دیگر به روز نمیشود ! انشاءالله در سنگری دیگر فعالیت خواهیم کرد .
خانه
دوستان
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
بازدید کنندگان : 480033
تعداد نوشته ها : 171
دیدگاه ها : 1897
PageRank
Rss
لوگوی حمایتی
Zion
تکاوران جنگ سایبر
استفاده از مطالب این پایگاه تنها در صورت ذکر یک صلوات ، به نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) بلامانع می‌ باشد
يك شهادت طلبي غلط در بين نسل ما شكل گرفته است كه معنايش فرار از مسئوليت و به تعبير دقيق كلمه، لت و پار شدن است! حوصله‌ي تحمل هزينه‌ها و سختي‌هاي مبارزه را نداريم، آمادگي و حوصله ايجاد تغيير در خويش را نداريم، بعد مي خواهيم با نوستالوژي بعضي زمان ها و مكان هاي خاص و تقليل جهاد به چند عرصه مشخص، و آرزوي كم شدن زمان و ميزان هزينه ها به شهادت پناه ببريم. حال كه منطق شهادت اين نيست، در منطق ديني شهادت شما بايد زندگي جهادي داشته باشي تا به مرگ جهادي برسي و اگر زندگي جهادي داشته باشي حتي صورت مرگت جهادي نباشد سيرت آن جهادي مي شود.عن الحسن بن علي بن أبي طالب (ع)، قال سمعته يقول ما يضر الرجل من شيعتنا أي ميتة يموت أكل السبع أو احتراق بالنار أو إغراق بالماء أو صلب أو قتل هو و الله صديق شهيدامام حسن مجتبي: هيچ نوع مرگي به شيعيان ما ضرري نمي رساند، خورده شدن به وسيله ي درندگان، سوزانده شدن در آتش، غرق كردن در آب، به صليب كشيده شدن يا
دسته ها : تحليل هفته`
سه شنبه 1390/4/21 20:6
آيا انسان در تقديم و تأخير و چگونگي مرگ خود نقشي دارد؟ در يك جواب كلي، پاسخ به پرسش فوق مثبت است، يعني انسان ميتواند با اختيار و اراده، مرگ خود را جلو يا عقب بيندازد، آن را آسان يا سخت كند و ... توضيح مطلب اين است كه دو دسته عوامل به طور كلي در مرگ و حيات، سلامت و بيماري، وسعت روزي و تنگي آن، سعادت و شقاوت فرد، عزت و ذلت دنيوي و اخروي او و ... مؤثر است:عوامل مادي از قبيل تلاش و كوشش يا تنبلي و بي حالي، كم خوري يا پرخوري، دارو و درمان و يا بي توجهي و ناپرهيزي و ...عوامل معنوي مانند دعا، صدقه، صله رحم، توكل به خدا، توسل به اولياء خدا، احسان و نيكي و يا گناه، نفرين، قطع رحم، اعراض از ياد خدا، حق ناسپاسي و حق كشي نسبت به صاحبان حق به ويژه والدين و معلم و همسايه و مانند آن و ...در اينجا به عنوان نمونه رواياتي كه بيانگر تأثير برخي عوامل مذكور در مرگ و حيات انسان است، نقل مي شود:1. امام صادق (ع) فرمود:«كساني كه به سبب گناهان مي ميرند بيشتر
دسته ها : تحليل هفته`
شنبه 1390/2/10 20:59
در كتاب هاي تاريخي آمده است در سالهاي 519 تا 465 پيش از ميلاد مسيح، پادشاهي به نام خشايارشا (خشايار شاه) كه در ادبيات عهد عتيق به آن «اَخَشوِرُوش» مي گويند كه پسر داريوش و از خاندان هخامنشيان بوده ، در بيش از نيمي از كره زمين حكومت مي كرده است.در باره خشايارشا (خشايارشاه) همه چيز گفته اند . مثلاً گفته اند پادشاهي سفاك و خونريز و يا بزرگ منشي دادگر بوده و يا ... نمي خواهم پيرامون او سخن بگويم كه سخن پيرامون او ورق زدن تاريخ پانصد سال پيش از ميلاد را مي طلبد .درباره اين پادشاه از سه طريق اطلاعاتي به دست ما رسيده است.اولين راه كتاب تاريخ هرودوت است كه جريان جنگهاي يونان وايران را به تفصيل بيان مي دارد.دومين منبع يافته هاي باستان شناسي است و سومين منبع اطلاعات مندرج در عهد عتيق كتاب مقدس يهوديان درباره اين شاه ايراني است.منبعي كه كمتر به آن در ايران توجه شده است.در سفر استر اين كتاب به تفصيل وقايع سياسي دوران اين پادشاه بيان شده
دسته ها : تحليل هفته`
شنبه 1390/1/13 21:34
روزي عمار ياسر به امير مومنان(ع) گفت: چرا عليه وضع موجود قيام نمي كنيد؟ ايشان فرمودند:اگر 40 نفر مانند تو داشتم،درنگ نمي كردم. بر امت پيامبر چه گذشت كه هنوز چند دهه اي از رحلتش نگذشته بود دوره السابقون به پايان رسيد كه حتي به 40 نفر نيز نمي رسيد.پس از رحلت پيامبر اسلام مي توان فضاي سياسي جامعه را اين گونه ترسيم كرد:دسته اول كه در سقيفه بني ساعده تشتت و چندگانگي تاريخي را در امت بنيان نهادند كه اينان "السابقون" بودند و در سالهاي زمامداري علي (ع) به فتنه گري پرداختند.افرادي چون طلحه و زبير كه كه ديگر "اولئك مقربون" نبودند و با ياري فتنه اسلام ناب را در مقابل اسلام حداقلي قرار داده و در جمع آوري مال و نام، رستگاري را از دست دادند و در اين زمان "السابقون المقربون" به جاي ياري ولايت با آن زاويه گرفته و كار را تا جايي بر امام امت سخت گرفتند كه سر در چاه تنهايي شكايت از قومي كند كه بر زعيم خود ظلم مي كنند.دسته دوم،آل اميه كه اليگارشي را در حكومت
دسته ها : تحليل هفته`
دوشنبه 1389/10/27 11:56
در ابتدا پوزش مي طلبيم به خاطر تاخيري كه حدود دو ماه به طول انجاميد  در به روز كردن اين بخش آن هم به علت  مشكلات  فراوان و همينطور بار سنگيني كه اين بخش دارد به هر حال اين هفته با تحليلي در مورد   حجاب و عفاف در قرآن كريم در خدمت  شما هستيم تا پايان با ما باشيد . . .    «يا ايها النبي، قل لازواجك و بنائك و نساء المؤمنين يدنين عليهنّّ من جلابيبهنّ ذلك ادني ان يعرفن فلا يؤذين و كان الله غفوراً رحيماً؛ اي پيامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسري هاي بلند بر خود بيفكنند،اين عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاكدامني) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند و خداوند آمرزنده ي مهربان است». (1) (سوره احزاب، آيه ي 59) در اين نوشته، بر آنيم كه آيه ي مورد نظر را مورد بررسي قرار داده و برخي از نكات پيرامون آن را كه نتيجه ي مطالعه ي كتب تفسير ي مي باشد، به رشته ي تحرير درآوريم. شا
دسته ها : تحليل هفته`
چهارشنبه 1389/8/19 20:53
      نقش عفاف و پاكدامنى در زندگى انسان عسكرى اسلامپور مقدمه:مطالعه تاريخ حيات بشر در دورترين زمانهاى ذكر شده، همراه با نشانه هايى از تمسك هميشگى انسان به حفظ پاكى و احترام به عفت و پاكدامنى است. همه اينها و مراجعه به وجدان، گوياى فطرى بودن عفت طلبى انسان مى باشد؛ يعنى: خداوند متعال، پاك بودن و پاك زيستن را در سرشت و نهاد بشر به وديعت گذاشت.در اين عصر «ارتباطات و تكنولوژى» با واگذارى امور زندگى به رايانه ها و دست يابى بشر به انرژيهاى نوين، بيم آن مى رود كه انسان در گذار از زندگى سنتى به روش مدرن و صنعتى، كم كم جايگاه اثر گذارى و موعظه فعال، به سوى اثرپذيرى و انفعال پيش رود، به طورى كه در بعضى مواقع، هويت و مسئوليت خويش را به فراموشى سپارد و همانند ابزارى در دست ساماندهندگان نظم نوين جهانى درآيد، كه در نتيجه تمام ارزشهاى فطرى و اخلاقى بى رنگ شود و جامعيت شريعت اسلام به دست حيلت ورزان ن
دسته ها : تحليل هفته`
پنج شنبه 1389/5/21 19:9
عفت، فضيلت بزرگ اخلاقي «عفت »نقطه مقابل «شكم پرستى و شهوت پرستى »است كه از مهمترين فضايل انسانى محسوب مى شود. «عفت »به گفته راغب اصفهانى در كتاب «المفردات »،به معنى پديد آمدن حالتى درنفس است كه آدمى را از غلبه شهوت باز مى دارد و«عفيف »به كسى گفته مى شود كه داراى اين وصف و حالت باشد. صاحب «مقاييس اللغة »مى نويسد:«عفت در اصل به دو معنى آمده است:نخست،خوددارى از انجام كارهاى زشت و ديگر، كم بودن چيزى. لذا عرب به باقى مانده شيردر پستان مادر«عفه »(بر وزن مدت)مى گويد.»ولى از كلام راغب اصفهانى درمفردات،استفاده مى شود كه هر دو معنى به يك چيز باز مى گردد.(زيرا افراد عفيف به چيز كم قانع هستند.) مؤلف التحقيق مى نويسد:«اين ماده در اصل،به معنى حفظ نفس از تمايلات و شهوات نفسانى است،همان گونه كه تقوا به معنى حفظ نفس از انجام گناهان مى باشد،بنابراين
دسته ها : تحليل هفته`
پنج شنبه 1389/5/14 19:41
"رجب"، ماه خداست؛ ماه پر بركتي است كه اعمال بسياري براي آن ذكر شده است. پيامبراكرم صلوات الله عليه فرمود: هر كس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد، مستوجب خشنودي خدا مي شود و غضب الهي از او دور مي گردد و دري از درهاي جهنم بر روي او بسته مي شود. اعمال ماه هاي رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح براي شركت در ميهماني ماه مبارك رمضان مي باشد. براي درك عظمت ماه رمضان بايد از قبل خود را آماده نمائيم.پيامبراكرم(ص) فرمود: ماه رجب، ماه استغفار امت من است. پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خدا آمرزنده و مهربان است.اولين شب جمعه ماه رجب را ليلة الرغائب نامند. در اين شب ملائك بر زمين نزول مي كنند. براي اين شب عملي از رسول خدا صلي الله عليه و آله ذكر شده است كه فضيلت بسياري دارد و بدين قرار است:روز پنج شنبه اول آن ماه - در صورت امكان و بلا مانع بودن- روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد؛ ما بين نماز مغرب و عشاءدوازده ركعت نماز اقامه شود كه هر دو ركعت به يك
دسته ها : تحليل هفته`
دوشنبه 1389/3/24 19:23
X