درباره ما
این وبگاه ، دیگر به روز نمیشود ! انشاءالله در سنگری دیگر فعالیت خواهیم کرد .
خانه
دوستان
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
بازدید کنندگان : 479959
تعداد نوشته ها : 171
دیدگاه ها : 1897
PageRank
Rss
لوگوی حمایتی
Zion
تکاوران جنگ سایبر
استفاده از مطالب این پایگاه تنها در صورت ذکر یک صلوات ، به نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) بلامانع می‌ باشد

هزینه سنگین شبکه فارسی 1 در ایران و افغانستان ظاهرا فقط بر دوش مالک صهیونیست آن نیست، بلکه شخصی بنام "سعد محسنی" نیز بسیاری از هزینه های هنگفت این شبکه از قبیل خرید "کپی رایت" بسیاری از سریالهای آمریکایی را بعهده گرفته است.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از جهان،از سال 2002 که سعد همراه با دو برادرش جاهد و زید و خواهرش وژمه محسنی از استرالیا به کابل آمدند، آن ها شرکت رسانه ای «موبی مدیا گروپ» شان را با رادیو «آرمان» شروع کردند.

محسنی ها تلویزیون طلوع را در سال 2004 با پولی که از اداره کمک های بین المللی ایالات متحده به دست آوردند (به نقل از نیویورک تایمز) راه اندازی کردند.
پس از آن دامنه فعالیت های "موبی گروپ" هر روز بیشتر و بیشتر شد تا این که امروز سه تلویزیون، یک رادیو، یک وب سایت خبری، شرکت تولید موسیقی، مجله انگلیسی، کافی نتهای زنجیره ای، شرکت خدمات اینترنتی فقط بخشی از آن است.

سعد محسنی در استرالیا بانکدار بود. وی شریک تجاری شرکت «استار» که یکی از زیرمجموعه های «نیوز کارپوریشن» به مالکیت "رابرت مرداک است می باشد.

او قبلا سریال «24» را برای طلوع خریده بود و این بار نیز چنین کاری را برای «فارسی 1» کرده است.

گفته می شود که سعد محسنی تاجر جوان قندهاری به تازگی کمر بسته تا امپراطوری کوچک رسانه ای اش را فراتر از مرزهای افغانستان گسترش دهد و این مرد که امریکایی ها او را «رابرت مرداک افغانستان» لقب داده اند بخش زیادی از سرمایه گذاری های شبکه ضداخلاقی فارسی1 را تا کنون تقبل کرده است.


دسته ها : اطلاع رساني
يکشنبه 1389/3/9 21:30
X