درباره ما
این وبگاه ، دیگر به روز نمیشود ! انشاءالله در سنگری دیگر فعالیت خواهیم کرد .
خانه
دوستان
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
بازدید کنندگان : 480031
تعداد نوشته ها : 171
دیدگاه ها : 1897
PageRank
Rss
لوگوی حمایتی
Zion
تکاوران جنگ سایبر
استفاده از مطالب این پایگاه تنها در صورت ذکر یک صلوات ، به نیت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) بلامانع می‌ باشد

حضرت امام صادق(ع) فرموده: هركس بوسيله خواندن زيارت عاشورا، جدم حسين(ع) را زيارت كند " چه از راه دور يا نزديك" به خدا قسم خداوند هر حاجت مادي و معنوي داشته باشد به او مي دهد.

چند نكته در رابطه با اين حديث قابل ذكر مي باشد:

اول اينكه گوينده مطلب يك امام معصوم است، بنابراين خيلي قابل اهميت مي باشد.



دوم اينكه امام معصوم قسم مي خورد كه اين تأكيدي براينكه حتماٌ حاجت اين شخص را خداوند خواهد داد.

سوم اينكه مي توان در صورتي كه امكان نداشته باشد از نزديك امام حسين(ع) را بوسيله خواندن زيارت عاشورا زيارت كند، از راه دور اين كار را انجام دهد.

چهارم اينكه حاجات مادي و معنوي بوسيله اين زيارت توسط خداوند برآورده مي گردد.

براي رسيدن به مقام قرب الهي نيز وسائل گوناگون وجود دارد ولي وسيله مطمئن، راحت، سريع و ... براي رسيدن به خداوند عشق به امام حسين(ع) مي باشد.با عشق و ارادت به سالار شهيدان كربلا مي توان سريعتر و مطمئن به هدف رسيد.

براي رسيدن به محبت و عشق و علاقه امام حسين(ع) نيز راههاي گوناگون وجود دارد ولي راهي كه سريعتر انسان مي تواند بوسيله آن به بارگاه امام حسين(ع) راه يابد، و جزو شيفتگان و عشاق سيدالشهداء گردد، از طريق خواندن زيارت عاشورا و خصوصاٌ مداومت به خواندن اين زيارت شريف مي باشد.

دلايل مختلفي براي اثبات اين ادعا وجود دارد كه عبارتند از :

1- زيارت عاشورا از احاديث قدسي مي باشد. روايت صفوان در مورد زيارت عاشورا بيان كننده اين امر است كه جبرئيل امين اين زيارت را از طريق خداوند متعال براي پيامبر(ص) قرائت نمود و اين زيارت از طريق معصومين به امام باقر(ع) رسيد و از طريق اين امام معصوم به دست شيعيان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) رسيده است.

2- ائمه ما شيعيان خصوصاٌ امام زمان(ع) تأكيد به خواندن و مداومت به خواندن اين زيارت شريف داشته اند، چنانچه در ملاقاتي كه سيد رشتي با امام زمان(ع) داشته اند، امام زمان به سيد رشتي مي فرمايند: كه چرا عاشورا نمي خوانيد و بعد سه بار مي فرمايند عاشورا، عاشورا، عاشورا.(مفاتيح الجنان- شيخ عباس قمي)

3- علماء وبزرگان ما نيز برخواندن عاشورا و مداومت به آن تأكيدفراوان داشته اند و خود نيز اين كار را انجام مي داده اند و يكي از علل موفقيت اكثر بزرگان و علماء خواندن زيارت عاشورا بوده است.

 چه بسيار زيبا است كه انسان در هر روز صبح 5 دقيقه از وقت خود را براي سالار شهيدان و زيارت عاشورا قرار دهد. چه صبح و روز زيبائي خواهد بود روزي كه با نام و ياد عزيز زهرا(س) شروع شود. 

مطمئن باشيد كه امام حسين(ع) جواب سلام شما را مي دهد. فقط بايد دل را پاك كرد تا جواب سلام امام را شنيد و يقين داشته باشيد كه جواب سلام را امام حسين(ع) مي دهد، چون جواب سلام واجب است و امام معصوم محال است ترك واجب نمايد. فقط بايد گوش ما شنوا و لايق شنيدن جواب سلام ايشان باشد


دسته ها : مذهبي`
شنبه 1390/7/23 21:4
X